Дата
|
Тема
та завдання
|
13.03.
|
Л.Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня».
Прочитати драму. Записати у зошит визначення «драма-феєрія».
|
17.03.
|
Вивчити за підручником історію створення
та жанрові особливості твору «Лісова пісня». С.176 – прочитати,відповісти на
питання.
|
18.03.
|
Тема і проблеми драми «Лісова пісня».
Записати у зошити тему,особливості композиції та проблеми драми. Ст. 176.
|
19.03.
|
«Лісова пісня» . Образи Мавки, Лукаша,
Килини, дядька Лева. Ст. 178-181 прочитати. Письмово охарактеризувати один з
образів твору.
|
20.03.
|
Драматична поема «Кассандра».
Прочитати поему. Записати у зошит
визначення «драматична поема».
|
31.03.
|
«Кассандра».Ст. 174 -175 прочитати.
Виконати завдання: записати у зошити тему та проблематику поеми. Дати
відповідь на запитання: Який сюжет покладено в основу твору (письмово).
|
01.03.
|
«Кассандра». Охарактеризувати головну
героїну твору Кассандру письмово у зошиті.
|
02.04.
|
Творче завдання: скласти і записати 10
тестових завдань за змістом твору «Лісова пісня».
|
03.04.
|
Творче завдання: написати есе на тему:
«Чи варто пробачати зраду»,використавши матеріали драми-феєрії «Лісова
пісня».
|
Дата
|
Тема та завдання
|
07.04.
|
Символізм як
різновид модернізму. Прочитати с. 203 підручника. Записати у зошити, що таке
символізм, основні риси символізму, зарубіжні
письменники-символісти, українські символісти. Вивчити.
|
08.04.
|
Угрупування «Молода
муза», «Українська хата» . Знайти в інтернеті інформацію про ці літературні
угрупування. Записати, коли і де вони
існували, хто входив до угрупувань, які теми висвітлювали. Вивчити.
|
09.04.
|
Володимир
Винниченко. Біографія та творчість. Ст. 199 – 200 -прочитати. Записати у
вигляді тез основні віхи життя В. Винниченка. Дати письмово відповіді на
запитання 1,2,4 на сторінці 200.
|
10.04.
|
В. Винниченко. Новела «Момент»- прочитати ( твір можна
знайти в інтернеті).Прочитати ст.201 підручника. Записати у зошити і вивчити:
тема твору; основні проблеми твору.
|
14.04.
|
В. Винниченко.
«Момент». Знайти в інтернеті і записати у зошити визначення понять «символ»,
«художній образ» - вивчити.Ст.201-202 – прочитати. Дати відповіді на
запитання (усно) ст. 202. Письмово відповісти на питання: Яке символічне значення
має природа у творі «Момент»?
|
15.04.
|
Павло Тичина .Життя
і творчість поета. Ст. 213 прочитати. Записати у вигляді тез інформацію про
життєвий шлях поета. (ст.213).
|
16.04.
|
Павло Тичина .Життя
і творчість поета. Ст. 214 – прочитати. Письмово відповісти на питання ст.
214.
|
17.04.
|
П. Тичина. Збірка
«Сонячні кларнети» .Мотиви збірки. Знайти в інтернеті і записати основні
мотиви збірки.
|
21.04.
|
П. Тичина. «Арфами,
арфами…», «Ви знаєте, як липа
шелестить…».Ст.214-217 – прочитати. Виразно прочитати поезії.
Охарактеризувати кожну з поезій за планом письмово:
1. Мотив поезії.
2. Художні засоби.
|
22.04.
|
П. Тичина.
«Пастелі». Ст .217-218 – прочитати. Виразне читання поезій. Знайти в інтернеті і записати у зошити значення
слова «пастелі». Чому автор дав таку назву поетичному циклу? (відповісти
письмово).Знайдіть і запишіть у зошит приклади персоніфікації у поезіях.
|
23.04.
|
П. Тичина. «О панно
Інно…».С. 219- прочитати. . Охарактеризувати поезію за планом письмово:
1. Мотиви поезії.
2. Художні засоби.
3. Чому поезію
називають автобіографічною?
|
24.04.
|
П. Тичина. «Пам’яті тридцяти». Ст. 220 – прочитати.
Охарактеризувати
поезію за планом письмово:
1. Жанр твору.
2. Мотиви поезії.
3. Художні засоби.
|
Дата
|
Тема та завдання
|
28.04.
|
П. Тичина.
Поема-симфонія «Сковорода».Ст. 221- 222 прочитати. Записати у зошит
визначення поняття «симфонія». Дати письмово відповіді на питання:
Які жанрові особливості має поема-симфонія?
З яких частин складається поема?
Що таке альтернативна біографія?
Як у поемі позначився вплив комуністичної
ідеології на творчість Тичини?
|
29.04.
|
П. Тичина.
Поема-симфонія «Сковорода». Прочитати уривок ст. 222-225. Знайти в інтернеті
і записати тему твору «Сковорода» . Виписати приклади художніх засобів із
твору.
|
30.04.
|
П. Тичина. Поема-симфонія
«Сковорода». Символізм поеми. Знайти в інтернеті і записати у зошити, що
символізують такі образи поеми:
- Марія
- Маринка
- брат-гайдамака
Маринки
- Сковорода
|
05.05.
|
Контрольна робота.
Творчість Л. Українки, В. Винниченка, П. Тичини. Есе на тему: «У чому полягає
сенс життя і щастя людини?». Для підтвердження своїх думок використовувати матеріали
творів названих письменників.
|
06.05.
|
Богдан Лепкий.
Життя і творчість. Ст.226 – прочитати. Записати у вигляді тез інформацію про життя і
творчість поета.
|
07.05.
|
Б. Лепкий. Трилогія
про Івана Мазепу. Роман «Мотря». Записати у зошити визначення понять «роман»,
«роман-трилогія», «історичний роман» (інформацію можна знайти на ст.227). Прочитати
ст. 227-228, дати письмово відповідь на питання: Які історичні події
покладено в основу твору «Мотря»?
|
08.05.
|
Б. Лепкий. Трилогія
про Івана Мазепу. Роман «Мотря». Прочитати роман в інтернеті. Записати в
зошити у дві колонки головних і другорядних героїв твору.
|
Дата
|
Тема та завдання
|
12.05.
|
Б. Лепкий. Роман
«Мотря». Тема і проблематика твору.
Прочитати с. 228- 229, письмово відповісти на питання.
|
13.05.
|
Б. Лепкий. Роман
«Мотря». Образ гетьмана. Почитати ст229-230. Письмово охарактеризувати образ
гетьмана Мазепи.
|
14.05.
|
Б. Лепкий. Роман
«Мотря». Образ Мотрі Кочубеївни. Прочитати ст. 230 -231, ознайомитися з
поданим нижче матеріалом, письмово дати відповідь на питання:
- що
символізує образ степу у творі Б. Лепкого «Мотря»?
Образ степу в романі та в українській
літературній традиції
Зародження знакових для
української літератури степових мотивів і тем починається ще в усній народній
творчості. Можна виокремити традиційні і усталені: мотив одвічного
„прокляття” степом; поетизація степу як найщирішого втілення землі; степ як
поле бою, степ як батьківщина, рідна земля. ці теми і мотиви взаємопов'язані
і яскраво виражені в історичних піснях та думах. У героїчному епосі образ
степу переважає. Він є визначним чинником формування менталітету
українців-козаків та степовиків.
Степом, який для українця
є значно більшим, ніж просто географічне поняття, визначається рідний край,
батьківщина, держава. Козацький степ є символом української державності. У
цьому випадку географічний ландшафт поєднується з історичною пам'яттю: козаки
сприймали степ як свою землю, на якій вони були вільними, тому болісний
відчай вчувається в піснях, тематично пов'язаних із зруйнуванням Запорізької
Січі. У фольклорі поетизується чисте поле, чистий степ, степ широкий, край
веселий і в той же час образ степу тлумачиться як ворог, як одвічне прокляття
України, тому що ця територія відбирала життя дорогих людей. Найсміливіші
тікали в степ, найхоробріші брали до рук меча.
Саме
поняття степу у Б. Лепкого несе в собі відчуття волі, непевності і
неприборканості. Воно є ознакою політичного безсилля народу. На думку
українського літературознавця, перекладача, педагога В. Безушка, „На
безмежних степах,.. де не розуміли, що свобода лежить в обмеженні і в
обов'язках, де кожний козак, осівши, хотів наслідувати шляхтича, бо це ж був
його ідеал в часі мира, — тяжко було взагалі наладнати державне життя”. От і
лепківський Мазепа, розглядаючи можливість досягнення самостійності
Гетьманщини, доходить висновку: „В тім то й біда, що Господь посадив нас не
між горами та між морями, а на велетенському суходолі, на безбережних степах.
Куди не скоч, скрізь двері. Нам треба заволодіти степом. Степом назверх і
всередині, бо наша душа теж степ. Степ — ворог держави”.
|
15.05.
|
Ісмаїл
Гаспринський. Життєвий і творчий шлях. Прочитати ст. 232, виконати завдання
на ст. 232.
|
19.05.
|
Ісмаїл
Гаспринський. Видавнича та педагогічна діяльність письменника. Джадидизм.
Прочитати поданий матеріал, записати у зошити, коли і де видавалася газета
«Терджиман». Що таке «джадидизм»?
Видавнича діяльність
З 1879 розпочав неодноразові спроби
створити власне видавництво для потреб одновірців Російської імперії. Відомі
його пропозиції організувати випуск періодичних видань кримськотатарською
мовою «Файдали еґлєнджє» (1879—1880), «Закон» (1881) тощо.
Після тривалої боротьби, з 10.04.1883
почав видавати та редагувати першу національну газету кримськотатарською та
російською мовами під назвою «Терджиман». У досить складних умовах видавництво
розвивалося й намагалося стежити за новинками поліграфічної справи. Видання
друкарні із провінційного міста Бахчисарая вигравало в конкурентній боротьбі
з потужними поліграфічними підприємствами Великої Британії на Східному ринку
розповсюдження Коранів різного формату. Газета «Терджиман» довгий час була єдиним
тюркомовним періодичним виданням у Російській імперії, а на початок
XX ст. найстарішою мусульманською газетою у світі. Газета «Терджиман»
проіснувала майже 35 років і була закрита 23 лютого 1918.
Просвітницька діяльність[
З ім'ям Ісмаїла Гаспринського пов'язано
заснування та розвиток просвітницького руху народів ісламського Сходу —
джадидизм (новий, звуковий спосіб навчання грамоті, у широкому
розумінні — оновлення). Він радикально змінив сутність та структуру
початкової освіти в багатьох мусульманських країнах. Навчанню
кримськотатарських дітей було надано більш світського характеру. Ісмаїлом
Гаспринським були розроблені основи реформування традиційної мусульманської
етно-конфесійної системи народної просвіти. Його «нові методи навчання» з
успіхом застосовувалися не тільки в Криму, а й у Татарстані, Казахстані,
Башкортостані, Таджикистані, Туркменістані, Узбекистані, Азербайджані,
Туреччині, Північній Персії та в Китайському Туркестані.
Ним була написана та видана серія
навчальних посібників для національних новометодних шкіл. Найвідомішим серед
них став підручник «Ходжа і суб'ян» («Вчитель дітей»), який вийшов друком у
4-х випусках. Вчителі новометодних шкіл, духовним проводирем та лідером яких
був І. Ґаспринський, стали пропагандистами його прогресивних ідей у
широкі верства мусульманського населення. Тисячі джадидистських мектебе
перетворилися на форпости реформування та оновлення всього духовного життя,
повсякденного побуту багатьох тюркських народів Російської імперії межі
XIX — XX ст. Багато з них добивалися присвоєння їм імені
І. Ґаспринського.
|
20.05.
|
Ісмаїл
Гаспринський. . Оповідання «Арслан-киз». Прочитати оповідання в інтернеті.
Прочитати ст. 233 підручника, дати письмово відповідь на питання:
-Яка історична
основа та жанрові особливості твору?
|
21.05.
|
Ісмаїл
Гаспринський. Оповідання «Арслан-киз». Прочитати ст. 233-234, охарактеризуйте
образ Гульджемал-ханум письмово.
|
22.05.
|
Семестрова
контрольна робота. Виконати 11 тестових завдань на ст.235-236, відповісти на
питання 19 письмово.
|