Сторінки

Українська література

Дата
Тема  та завдання
13.03.
Л.Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Прочитати драму. Записати у зошит визначення «драма-феєрія».
17.03.
Вивчити за підручником історію створення та жанрові особливості твору «Лісова пісня». С.176 – прочитати,відповісти на питання.
18.03.
Тема і проблеми драми «Лісова пісня». Записати у зошити тему,особливості композиції та  проблеми драми. Ст. 176.
19.03.
«Лісова пісня» . Образи Мавки, Лукаша, Килини, дядька Лева. Ст. 178-181 прочитати. Письмово охарактеризувати один з образів твору.
20.03.
Драматична поема «Кассандра». Прочитати  поему. Записати у зошит визначення «драматична поема».
31.03.
«Кассандра».Ст. 174 -175 прочитати. Виконати завдання: записати у зошити тему та проблематику поеми. Дати відповідь на запитання: Який сюжет покладено в основу твору (письмово).
01.03.
«Кассандра». Охарактеризувати головну героїну твору Кассандру письмово у зошиті.
02.04.
Творче завдання: скласти і записати 10 тестових завдань за змістом твору «Лісова пісня».
03.04.
Творче завдання: написати есе на тему: «Чи варто пробачати зраду»,використавши матеріали драми-феєрії «Лісова пісня».


Дата
Тема та завдання
07.04.
Символізм як різновид модернізму. Прочитати с. 203 підручника. Записати у зошити, що таке символізм, основні риси символізму, зарубіжні  письменники-символісти, українські символісти. Вивчити.
08.04.
Угрупування «Молода муза», «Українська хата» . Знайти в інтернеті інформацію про ці літературні угрупування. Записати, коли  і де вони існували, хто входив до угрупувань, які теми висвітлювали. Вивчити.
09.04.
Володимир Винниченко. Біографія та творчість. Ст. 199 – 200 -прочитати. Записати у вигляді тез основні віхи життя В. Винниченка. Дати письмово відповіді на запитання 1,2,4 на сторінці 200.
10.04.
В. Винниченко.  Новела «Момент»- прочитати ( твір можна знайти в інтернеті).Прочитати ст.201 підручника. Записати у зошити і вивчити: тема твору; основні проблеми твору.
14.04.
В. Винниченко. «Момент». Знайти в інтернеті і записати у зошити визначення понять «символ», «художній образ» - вивчити.Ст.201-202 – прочитати. Дати відповіді на запитання (усно) ст. 202. Письмово відповісти на питання: Яке символічне значення має природа у творі «Момент»?
15.04.
Павло Тичина .Життя і творчість поета. Ст. 213 прочитати. Записати у вигляді тез інформацію про життєвий шлях поета. (ст.213).
16.04.
Павло Тичина .Життя і творчість поета. Ст. 214 – прочитати. Письмово відповісти на питання ст. 214.
17.04.
П. Тичина. Збірка «Сонячні кларнети» .Мотиви збірки. Знайти в інтернеті і записати основні мотиви  збірки.
21.04.
П. Тичина. «Арфами, арфами…»,  «Ви знаєте, як липа шелестить…».Ст.214-217 – прочитати. Виразно прочитати поезії. Охарактеризувати кожну з поезій за планом письмово:
1. Мотив поезії.
2. Художні засоби.
22.04.
П. Тичина. «Пастелі». Ст .217-218 – прочитати. Виразне читання поезій. Знайти в  інтернеті і записати у зошити значення слова «пастелі». Чому автор дав таку назву поетичному циклу? (відповісти письмово).Знайдіть і запишіть у зошит приклади персоніфікації у поезіях.
23.04.
П. Тичина. «О панно Інно…».С. 219- прочитати. . Охарактеризувати поезію за планом письмово:
1. Мотиви поезії.
2. Художні засоби.
3. Чому поезію називають автобіографічною?
24.04.
П. Тичина. «Памяті тридцяти». Ст. 220 – прочитати.
Охарактеризувати поезію за планом письмово:
1. Жанр твору.
2. Мотиви поезії.
3. Художні засоби.



Дата
Тема та завдання
28.04.
П. Тичина. Поема-симфонія «Сковорода».Ст. 221- 222 прочитати. Записати у зошит визначення поняття «симфонія». Дати письмово відповіді на питання:
 Які жанрові особливості має поема-симфонія?
 З яких частин складається поема?
 Що таке альтернативна біографія?
 Як у поемі позначився вплив комуністичної ідеології на творчість Тичини?

29.04.
П. Тичина. Поема-симфонія «Сковорода». Прочитати уривок ст. 222-225. Знайти в інтернеті і записати тему твору «Сковорода» . Виписати приклади художніх засобів із твору.
30.04.
П. Тичина. Поема-симфонія «Сковорода». Символізм поеми. Знайти в інтернеті і записати у зошити, що символізують такі образи поеми:
- Марія
- Маринка
- брат-гайдамака Маринки
- Сковорода
05.05.
Контрольна робота. Творчість Л. Українки, В. Винниченка,      П. Тичини. Есе на тему: «У чому полягає сенс життя і щастя людини?». Для підтвердження своїх думок використовувати матеріали творів названих письменників.
06.05.
Богдан Лепкий. Життя і творчість. Ст.226 – прочитати. Записати  у вигляді тез інформацію про життя і творчість поета.
07.05.
Б. Лепкий. Трилогія про Івана Мазепу. Роман «Мотря». Записати у зошити визначення понять «роман», «роман-трилогія», «історичний роман» (інформацію можна знайти на ст.227). Прочитати ст. 227-228, дати письмово відповідь на питання: Які історичні події покладено в основу твору  «Мотря»?
08.05.
Б. Лепкий. Трилогія про Івана Мазепу. Роман «Мотря». Прочитати роман в інтернеті. Записати в зошити у дві колонки головних і другорядних героїв твору.

Дата
Тема та завдання
12.05.
Б. Лепкий. Роман «Мотря». Тема і проблематика  твору. Прочитати с. 228- 229, письмово відповісти на питання.
13.05.
Б. Лепкий. Роман «Мотря». Образ гетьмана. Почитати ст229-230. Письмово охарактеризувати образ гетьмана Мазепи.
14.05.
Б. Лепкий. Роман «Мотря». Образ Мотрі Кочубеївни. Прочитати ст. 230 -231, ознайомитися з поданим нижче матеріалом, письмово дати відповідь на питання:
- що символізує  образ степу  у творі Б. Лепкого «Мотря»?

 Образ степу в романі та в українській літературній традиції
  
    Зародження знакових для української літератури степових мотивів і тем починається ще в усній народній творчості. Можна виокремити традиційні і усталені: мотив одвічного „прокляття” степом; поетизація степу як найщирішого втілення землі; степ як поле бою, степ як батьківщина, рідна земля. ці теми і мотиви взаємопов'язані і яскраво виражені в історичних піснях та думах. У героїчному епосі образ степу переважає. Він є визначним чинником формування менталітету українців-козаків та степовиків.
Степом, який для українця є значно більшим, ніж просто географічне поняття, визначається рідний край, батьківщина, держава. Козацький степ є символом української державності. У цьому випадку географічний ландшафт поєднується з історичною пам'яттю: козаки сприймали степ як свою землю, на якій вони були вільними, тому болісний відчай вчувається в піснях, тематично пов'язаних із зруйнуванням Запорізької Січі. У фольклорі поетизується чисте поле, чистий степ, степ широкий, край веселий і в той же час образ степу тлумачиться як ворог, як одвічне прокляття України, тому що ця територія відбирала життя дорогих людей. Найсміливіші тікали в степ, найхоробріші брали до рук меча.
Саме поняття степу у Б. Лепкого несе в собі відчуття волі, непевності і неприборканості. Воно є ознакою політичного безсилля народу. На думку українського літературознавця, перекладача, педагога В. Безушка, „На безмежних степах,.. де не розуміли, що свобода лежить в обмеженні і в обов'язках, де кожний козак, осівши, хотів наслідувати шляхтича, бо це ж був його ідеал в часі мира, — тяжко було взагалі наладнати державне життя”. От і лепківський Мазепа, розглядаючи можливість досягнення самостійності Гетьманщини, доходить висновку: „В тім то й біда, що Господь посадив нас не між горами та між морями, а на велетенському суходолі, на безбережних степах. Куди не скоч, скрізь двері. Нам треба заволодіти степом. Степом назверх і всередині, бо наша душа теж степ. Степ — ворог держави”.

15.05.
Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях. Прочитати ст. 232, виконати завдання на ст. 232.
19.05.
Ісмаїл Гаспринський. Видавнича та педагогічна діяльність письменника. Джадидизм. Прочитати поданий матеріал, записати у зошити, коли і де видавалася газета «Терджиман». Що таке «джадидизм»?
        Видавнича діяльність
З 1879 розпочав неодноразові спроби створити власне видавництво для потреб одновірців Російської імперії. Відомі його пропозиції організувати випуск періодичних видань кримськотатарською мовою «Файдали еґлєнджє» (1879—1880), «Закон» (1881) тощо.
Після тривалої боротьби, з 10.04.1883 почав видавати та редагувати першу національну газету кримськотатарською та російською мовами під назвою «Терджиман». У досить складних умовах видавництво розвивалося й намагалося стежити за новинками поліграфічної справи. Видання друкарні із провінційного міста Бахчисарая вигравало в конкурентній боротьбі з потужними поліграфічними підприємствами Великої Британії на Східному ринку розповсюдження Коранів різного формату. Газета «Терджиман» довгий час була єдиним тюркомовним періодичним виданням у Російській імперії, а на початок XX ст. найстарішою мусульманською газетою у світі. Газета «Терджиман» проіснувала майже 35 років і була закрита 23 лютого 1918.
             Просвітницька діяльність[
З ім'ям Ісмаїла Гаспринського пов'язано заснування та розвиток просвітницького руху народів ісламського Сходу — джадидизм (новий, звуковий спосіб навчання грамоті, у широкому розумінні — оновлення). Він радикально змінив сутність та структуру початкової освіти в багатьох мусульманських країнах. Навчанню кримськотатарських дітей було надано більш світського характеру. Ісмаїлом Гаспринським були розроблені основи реформування традиційної мусульманської етно-конфесійної системи народної просвіти. Його «нові методи навчання» з успіхом застосовувалися не тільки в Криму, а й у Татарстані, Казахстані, Башкортостані, Таджикистані, Туркменістані, Узбекистані, Азербайджані, Туреччині, Північній Персії та в Китайському Туркестані.
Ним була написана та видана серія навчальних посібників для національних новометодних шкіл. Найвідомішим серед них став підручник «Ходжа і суб'ян» («Вчитель дітей»), який вийшов друком у 4-х випусках. Вчителі новометодних шкіл, духовним проводирем та лідером яких був І. Ґаспринський, стали пропагандистами його прогресивних ідей у широкі верства мусульманського населення. Тисячі джадидистських мектебе перетворилися на форпости реформування та оновлення всього духовного життя, повсякденного побуту багатьох тюркських народів Російської імперії межі XIX — XX ст. Багато з них добивалися присвоєння їм імені І. Ґаспринського.

20.05.
Ісмаїл Гаспринський. . Оповідання «Арслан-киз». Прочитати оповідання в інтернеті. Прочитати ст. 233 підручника, дати письмово відповідь на питання:
-Яка історична основа та жанрові особливості твору?

21.05.
Ісмаїл Гаспринський. Оповідання «Арслан-киз». Прочитати ст. 233-234, охарактеризуйте образ Гульджемал-ханум  письмово.
22.05.
Семестрова контрольна робота. Виконати 11 тестових завдань на ст.235-236, відповісти на питання 19 письмово.
У зошити обовязково записувати  дату та тему уроку!