Працювати
за підручником О.Авраменка. Сторінки вказано приблизно, орієнтуватися за темою)
дата
|
Тема та завдання
|
13.03
|
Іменник як частина мови. Ст.49
(правило)- вивчити. Навести приклади назв власних і загальних,
абстрактних і конкретних істот та неістот ( по 5 іменників); записати 2
складних речення, розібрати їх за членами речення (письмово).
|
16.03.
|
Число іменників. Ст.50 (правило)
–вивчити. Записати по 10 прикладів іменників, що мають форму лише однини чи
лише множини.
|
18.03.
|
Рід іменників. Ст. 49 – вивчити. Створити
словниковий диктант і 20 іменників, визначити їх рід.
|
19.03.
|
Відміни та групи іменників. Ст. 50-53 – вивчити.
Дібрати і записати 15 іменників з основою на –р. За алгоритмом (ст.52)
визначити їх групу.
|
20.03.
|
Відмінювання іменників ІІ відміни.
Родовий відмінок іменників чоловічого роду.ст.53-54 (таблиця) –
вивчити.Створити словниковий диктант із іменників чоловічого роду (20
іменників), записати їх у Р.в.
|
30.03.
|
Невідмінювані іменники. Ст. 50 (таблиці
«Рід незмінюваних іменників», «Рід складноскорочених слів» -вивчити.
Визначити рід
іменників:ООН,пальто,канапе,Делі,Сухумі,Нікарагуа,НЛО,пюре, шимпанзе, кольрабі.
Виконати тести з теми «Іменник».
|
01.04.
|
Прикметник як частина мови. Розряди прикметників. Ст.
70-72 (правила, таблиці – вивчити). Записати 2 складних речення з
прикметниками. Підкреслити всі члени речення. Визначити в прикметниках рід, число,
відмінок, групу,розряд.
|
02.04.
|
Ступені порівняння якісних прикметників.
Ст. 72-73 вивчити. Записати 5 якісних прикметників, утворити ступені
порівняння. Записати 15 якісних прикметників, від яких неможливо утворити
ступені порівняння.
|
03.04.
|
Повні і короткі форми прикметників.
Утворити короткі форми прикметників
від слів дрібний, повний, славний,зелений . Скласти і записати з ними
речення.
|
Дата
|
Тема та завдання
|
06.04.
|
Творення відносних
і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників. Таблиці «Розряди прикметників за значенням» та «Відмінкові закінчення прикметників» -
розглянути. (ст.71-72). Записати прикметники
матусин, Надїїн, батьковий, весняний, шевченківський. Визначити розряд і
спосіб творення. Провідмінювати прикметники білолиций, синій, відомий. Виділити закінчення. Виконати тести з
теми «Прикметник».
|
08.04.
|
Займенник як
частина мови .Відмінювання займенників.
Вивчити розряди займенників.(Ст. 90-91 – таблиця).Записати 2 складних
речення із займенниками, підкреслити всі члени речення(речення добираємо
самостійно). Над займенниками надписати відмінок.
|
09.04.
|
Правопис
займенників. Вивчити таблицю «Правопис
займенників» (ст.91-92) Створити словниковий диктант із 20 займенників, що
пишуться разом, окремо чи через дефіс, записати. Виконати тести з теми
«Займенник».
|
10.04.
|
Числівник як
частина мови. Ст.81 правила – вивчити. Таблиці «Розряди числівників за
значенням і граматичними розрядами» та «Розряди числівників за будовою» -
вивчити. Записати по 5 простих, складних і складених числівників. Визначити
письмово розряд за значенням ( власне кількісний, дробовий, збірний,
неозначено-кількісний чи порядковий) числівників: сім, три п’ятих, четвертий, троє, кільканадцять, півтора. Вирішити лінгвістичну задачу:
де записано числівник (мало книжок чи
мало знати)?
|
13.04.
|
Синтаксична роль
числівника. Відмінювання числівників один, одна, одне, одні, два, обоє ,обидва,
обидві, три, чотири , багато, кілька. Записати 2 складних речення із
числівниками, підкреслити всі члени речення (речення добираємо самостійно).
Розглянути за таблицями відмінювання названих числівників - ст.81-82. Письмово провідмінювати
числівники обидві , одна, чотири, багато, кілька.
|
15.04.
|
Відмінювання
числівників від 5 до 20, 30, кільканадцять, збірних числівників та
числівників від 50 до 80. Розглянути таблиці та правила на ст. 82-83 про відмінювання числівників. Письмово
провідмінювати числівники кільканадцять,
54, 78, одинадцятеро.
|
16.04.
|
Відмінювання
числівників 40,90,100 та числівників від 200 до 900, нуль, тисяча, мільйон,
мільярд. Розглянути таблиці на ст. 83. Письмово провідмінювати числівники
247, 968, 1141. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! У кількісних складених числівниках
відмінюється кожне слово!
|
17.04.
|
Відмінювання
дробових, порядкових числівників. Узгодження числівника з іменником.
Позначення часу. Опрацювати правила на ст.83-85. Виконати тестові завдання з
теми «Числівник».
|
22.04.
|
Контрольна робота.
«Морфологія» Виконати тести письмово в зошиті.
1. Граматична
помилка є в рядку:
А Мій протеже
Б Мій путь
В Цікаве інтерв’ю
Г Мій шимпанзе
2.Лише форму однини мають обидва
іменники:
А Колосся, двері
Б Шкарпетки, злість
В Плетиво, заздрощі
Г Кохання, цукор
3.До жодної з
відмін не належить іменник у рядку:
А Перспектива
Б Інструкція
В Пенсне
Г Кукурудза
4.Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка мають усі
іменники в рядку:
А Гайсин, відсоток
Б Крим, Дністер
В Материк, Буг
Г Помідор, Кавказ
5. До відносних
належать усі прикметники варіанта:
А докладний, музейний, сіруватий Б систематичний, окремий, веселий В колективний, заочний, біологічний Г триколірний, прохолодний, річковий Д молочний, комп’ютерний, голий
6. Літеру е треба писати на місці
пропуску в слові
А алюміні..вий Б ключ..вий В реч..вий Г оранж..вий Д дощ..вий
7. За
допомогою суфікса -ов- утворюються
прикметники від усіх іменників рядка
А куля, ґрунт Б плащ, груша В пісок, вишня Г сіль, галузь 8. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку А вужчий, більш тепліший, триваліший Б ласкавіший, порожніший, активніший В менш яскравий, скромніший, презліший Г самий короткий, смачніший, легший Д рідніший, багатший, більш сміливий
9. Усі слова є числівниками в рядку:
А п'ятнадцять,
двадцятеро, триста, нуль
Б трійка, двісті,
удруге, другий
В три, двадцятка, по-друге, обидва
Г тричі,
по-третє, шестеро, нуль цілих, чотири десятих
10.Помилку у
відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку:
А на восьмистах, п’ятьмастами, на трьохстах
Б із сорока восьми, сімдесятьма, двох тисячах восьмистах В трьома, з чотириста сімдесяти восьми, п’ятидесяти Г сімдесяти дев’яти, дев’ятьмастами, п’ятисот шістдесяти трьох Д на трьохстах сорока п’ятьох, чотирма, сімома, двохсот вісімдесятьох двох
11. Визначте рядок, у якому всі числівники не
відмінюються: А половина,
дев’яносто, троє
Б третина, сорок, перший В чверть, двоє, шість Г півтора, півтори, півтораста
12.Помилку у вживанні збірних числівників допущено в рядку А А п’ятеро учнів, шестеро кошенят
Б двоє санчат, семеро штанів В семеро книжок, троє дівчат Г одинадцятеро страусів, двадцятеро жирафів Д п’ятеро орлів, семеро горобців
Сфотографувати,
прислати на моє ім’я в Телеграм.
|
23.04.
|
Дієслово як частина
мови. Форми дієслова. Безособові дієслова. Вивчити правила і таблицю на ст.
97.(Таблиця «Форми дієслова»).Записати по 5 прикладів на кожну форму
дієслова. Дібрати і записати приклади речень, у яких дієслово виконує різну синтаксичну роль: підмета,
присудка, додатка, означення, обставини. Розібрати речення за членами.
|
24.04.
|
Поділ дієслів на
відміни. Вид дієслова. Час і спосіб дієслова. Опрацювати таблиці «Вид
дієслова», «Спосіб і час дієслова», «Дієвідміни дієслів» . Записати у зошит
по 5 прикладів дієслів недоконаного,
доконаного виду, дійсного, умовного та наказового способів, теперішнього,
минулого і майбутнього часу; дієслів , що належать до І дієвідміни і до ІІ
дієвідміни. Провідмінювати дієслова
відповісти, сміятися, бачити. Виділити закінчення.
|
Дата
|
Тема та завдання
|
27.04.
|
Контрольний твір-
роздум на суспільно-політичну тему в
публіцистичному стилі. Написати твір на тему: «Яким я бачу майбутнє своєї
держави».
Не забуваємо про
те, що твір-роздум має своєрідну будову.
Теза, що
починається словами «На мою думку…» або «Я вважаю…»
Аргумент «
По-перше…»
Приклад
Аргумент «
По-друге…»
Приклад
Висновок «Отже…»
|
29.04.
|
Уживання форм
одного способу дієслова у значенні іншого. Чергування приголосних в особових
формах дієслів. Опрацювати матеріал підручника на ст. 99 (про творення форм
наказового способу дієслів та уживання форм одного способу дієслова у
значенні іншого. Визначити, який спосіб дієслова вживається у значенні
іншого. Наприклад : Чи не продали б ви, чоловіче, тієї ялинки? Умовний спосіб продали б ужито в
значенні наказового. Вирушити негайно!
Чи не приніс би ти мені підручника з біології? Ви читаєте, а я тим часом
перевірю диктант. Розглянути
таблицю «Чергування приголосних за дієвідмінювання». Поставити дієслова у І
особі однини, підкреслити звуки, що чергуються: лазити, носити, мазати,
ходити, ловити, їздити, скакати, котити, косити, простити.
|
30.04.
|
Дієприкметник як особлива
форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання.
Опрацювати таблиці на ст. 102.Визначити, які спільні ознаки дієприкметник має
з дієсловом і прикметником. 1 завдання: Виписати із поданих слів
дієприкметники: зеленіючий, зробити, виконавши, потемнілий, прополений,
сірий, палаючий, наказавши. 2 завдання: Розподілити дієприкметники у три
колонки: а) активні дієприкметники
теперішнього часу, б) активні дієприкметники минулого часу, в)пасивні дієприкметники.
Виділити суфікси: сяючий, обмежений, прокипілий, посвітлілий, мелений,
співаючий, поораний, палаючий. здрібнілий, темніючий.
|
04.05.
|
Відмінювання
дієприкметників. Безособові форми на –но, -то. Опрацювати теоретичний
матеріал на ст. 103. Провідмінювати письмово дієприкметники палаючий,
посивілий, скошений, виділити закінчення. Утворити безособові форми на –но,
-то від дієприкметників сказаний,
написаний, визначений. Скласти з ними речення, розібрати за членами. Зробити
висновок (письмово), у яких реченнях вживаються безособові форми:
односкладних чи двоскладних?
|
06.05.
|
Дієприкметниковий
зворот. Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 103 про дієприкметниковий
зворот. Записати речення, поставити розділові знаки(якщо потрібно).
Підкреслити дієприкметникові звороти хвилястою лінією, означуване слово
виділити квадратом. Укрита садками балка ховалась у старому липовому лісі.
Через вікно зазирнув клапоть неба присипаний срібним пилом. Квітки омиті
росами розтулюють повіки. Чи в усіх реченнях дієприкметниковий зворот треба
виділяти комами? Написати, коли дієприкметниковий зворот не виділяється
комами. Виконати тести 46- 63 у зошиті. (Наприклад:46 – В Десь, колись, в
якійсь країні проживав поет нещасний.
|
07.05.
|
Дієприслівник.
Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Опрацювати таблиці на ст.
103-104. Звернути увагу, як творяться дієприслівники недоконаного виду
(суфікси –учи, -ючи, -ачи, -ячи ) та
доконаного (суфікси –ши, -вши). Визначити, які ознаки дієприслівник
має від прислівника. Утворити
дієприслівники недоконаного виду від слів клеїти, боротися, ловити, стелити,
стояти, плакати, сипати, лежати. Виділити суфікси. Виконати тести 71-78 у
зошиті.
|
08.05.
|
Дієприслівниковий
зворот і одиничний дієприслівник. Опрацювати теоретичний матеріал на
ст.104-105. Поставити розділові знаки у реченнях. Сонце примкнувши вії уже
спускалося на землю. Безлюдна вуличка дрімала мигаючи вогниками. Підкреслити
всі члени речення. Дати відповідь на питання: Чи завжди дієприслівниковий
зворот виділяється комами? Чому у реченні
(Могутні дуби стоять замислившись) дієприслівник не виділяється комою, а в реченні (Мене там
мати повивала і, повиваючи, співала) одиничний дієприслівник виділяється
комою? Відповіді даємо письмово. Виконати тести 79-83 у зошиті.
|
Дата
|
Тема та завдання
|
13.05.
|
Прислівник як
частина мови .Розряди прислівників за значенням. Розглянути правила і
таблицю на ст.122.Виконати завдання.
Із поданих слів виписати прислівники, визначити їх розряд: коли-небудь,
абияк, будь-який, казна-що, ймовірно, невже, десь-не-десь, абиде, останнє,
широко, економно, навіть, ввечері, поміж, ось, анізвідки, нікотрий,
сила-силенна, тільки, заради, істотно, задля, мало-помалу, мовби, як-небудь.
Виконати тести 1-6.
|
14.05.
|
Ступені порівняння
прислівників. Правопис прислівників. Розглянути правила і таблиці на ст.
123-124. Виконати завдання: записати прислівники, знявши риску:
з/середини,
у/трьох, де/далі, по/дитячому, уві/сні, спід/лоба, по/перше, на/швидкуруч,
зроду/віку, ані/трохи, сама/самотою, вряди/годи, право/руч, кінець/кінцем,
без/упину раз/у/раз, за/панібрата, од/віку, до/побачення, на/добраніч,
в/цілому, у/четверо, перед/усім,з/надвору, в/основному, як/найбільше,
по/латині,по/ трохи.
|
15.05.
|
Ступені порівняння
прислівників. Правопис прислівників. Розглянути правила і таблиці на ст.
123-124. Утворити ступені порівняння від прислівників весело, гарно, яскраво.
Виконати тести 7-30.
|
18.05.
|
Службові частини
мови. Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук. Розглянути правила і таблиці на
ст. 131- 137. Виконати завдання: з’ясувати , до якої частини мови
належить кожне слово (письмово):
Або, собі, зате,
попід ,отож, але ,крізь, не, еге, так що, після, однак, тільки, із-над, дарма
що, для.
|
20.05.
|
Службові частини
мови. Прийменник. Уважно розглянути правила і таблиці, що стосуються теми
«Прийменник». Виконати тести 1-15.
Визначити, до якої групи за будовою належить кожен із прийменників: навпроти,
із-за, біля, між, понад, згідно з. З двома останніми скласти речення.
|
21.05.
|
Службові частини
мови. Сполучник. Уважно розглянути правила і таблиці, що
стосуються теми «Сполучник». Скласти речення із сполучниками тому що, ні…ні,
але. Охарактеризувати сполучники за
значенням ,будовою та вживанням. Наприклад, сполучник а - сурядний, протиставний, простий,
одиничний.
|
22.05.
|
Службові частини
мови. Частка. Вигук. Уважно розглянути правила і таблиці, що стосуються тем
Частка», «Вигук». Виконати тести
16-30.
|
25.05.
|
Контрольна робота.
«Морфологія». Виконати письмово тестові завдання.
1. Неозначена
форма, безособові форми на –но, -то та дієприслівник
А змінні
Б незмінні
2.Із вставленими
буквами -е, -є пишуться усі дієслова в
рядку:
А ліку..ш,
порівня..те, ман..те
Б заклика..те,
промовля..ш, поміча..мо
В прихова..те,
звелич..ш, познайом..шся
3. До другої
дієвідміни належать усі дієслова в рядку:
А вірити терпіти
гоїти
Б мчати стояти шити
В іти чути сидіти
4. У реченні А вже
сьогодні картина нарешті намальована дієприкметник виконує
синтаксичну роль
А підмета
Б присудка
В означення
Г додатка
5.У котрому реченні
дієприкметниковий зворот треба відокремлювати комами (розділові знаки
пропущено):
А Підхоплена
хвилями шлюпка вилетіла в море
Б Море мовчало
зовсім приспане ласкою ночі
В Окутані садками
та левадами біленькі садки розбіглись по пагорбку
6. Установіть відповідність:
1) замерзлий А минулий час, пасивний стан
2) згасаючий Б минулий час, активний стан
3) вкритий В теперішній час, активний стан
4) загублений Г доконаний вид, пасивний стан
7.
Дієприслівники недоконаного
виду утворюються за допомогою суфіксів:
А -анн, -янн;
В -учи,
-ючи;
Б -ши, -вши;
Г -ач,
-яч.
8.
Одиничний
дієприслівник не виділяється комами в реченні (розділові
знаки опущено):
А Жевріючи поволі розгорталась над обрієм лимонна смужка
ранкової зорі.
Б А сонце заховавшись потім зійшло. (Б. Олійник)
В Ходили між рядами пригинаючись. (О. Гончар )
Г Антін заснув не погасивши світла. (М. Коцюбинський)
9.
Познач речення з
дієприслівниковим зворотом.
А Він стояв на городі, врісши по коліна в землю. (Б. Харчун)
Б Батько хотів усміхнутися, ворухнув губами, але раптом
спохмурнів.
В Утомлені довгим переходом, подорожні влаштували привал.
Г Ясна річ, довгий і спокійний відпочинок дозволив повністю
відновити сили.
10. Речення, у
якому записане через риску сполучення слів треба писати окремо:
А З/попід стріхи
вилітали горобці
Б Що/до цієї теми я
вважаю за потрібне висловитися
В На/передодні
Різдва випало чимало снігу
Г Уві/ сні
примарилась якась надзвичайна тварина
11. Установіть
відповідність між сполучником і групою
за значенням:
1) хоч А причини
2) якби Б мети
3) щоб В умови
4) так що Г допусту
Д
наслідку
12. Відредагувати речення:
- Дякую вас за інформацію.
- В якій годині ми зустрічаємось?
- Це самий вигідний контракт.
|