Сторінки

Українська мова


Працювати за підручником О.Авраменка. Сторінки вказано приблизно, орієнтуватися за темою)
дата
                        Тема та  завдання
13.03
Іменник як частина мови. Ст.49 (правило)- вивчити. Навести приклади назв власних і загальних, абстрактних  і конкретних істот та  неістот ( по 5 іменників); записати 2 складних речення, розібрати їх за членами речення (письмово). 
16.03.
Число іменників. Ст.50 (правило) –вивчити. Записати по 10 прикладів іменників, що мають форму лише однини чи лише множини.
18.03.
Рід іменників. Ст. 49 – вивчити. Створити словниковий диктант і 20 іменників, визначити їх рід.
19.03.
Відміни та групи іменників. Ст. 50-53 – вивчити. Дібрати і записати 15 іменників з основою на –р. За алгоритмом (ст.52) визначити їх групу.
20.03.
Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників чоловічого роду.ст.53-54 (таблиця) – вивчити.Створити словниковий диктант із іменників чоловічого роду (20 іменників), записати їх у Р.в.
30.03.
Невідмінювані іменники. Ст. 50 (таблиці «Рід незмінюваних іменників», «Рід складноскорочених слів» -вивчити. Визначити  рід іменників:ООН,пальто,канапе,Делі,Сухумі,Нікарагуа,НЛО,пюре, шимпанзе, кольрабі. Виконати тести з теми  «Іменник».
01.04.
Прикметник  як частина мови. Розряди прикметників. Ст. 70-72 (правила, таблиці – вивчити). Записати 2 складних речення з прикметниками. Підкреслити всі члени речення. Визначити в прикметниках рід, число, відмінок, групу,розряд.
02.04.
Ступені порівняння якісних прикметників. Ст. 72-73 вивчити. Записати 5 якісних прикметників, утворити ступені порівняння. Записати 15 якісних прикметників, від яких неможливо утворити ступені порівняння.

03.04.
Повні і короткі форми прикметників. Утворити короткі форми  прикметників від слів дрібний, повний, славний,зелений . Скласти і записати з ними речення.


Дата
Тема та завдання
06.04.
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників. Таблиці  «Розряди прикметників за значенням» та  «Відмінкові закінчення прикметників» - розглянути. (ст.71-72). Записати прикметники  матусин, Надїїн,  батьковий, весняний, шевченківський. Визначити розряд і спосіб творення. Провідмінювати прикметники білолиций, синій, відомий. Виділити закінчення. Виконати тести з теми «Прикметник».
08.04.
Займенник як частина мови .Відмінювання займенників.  Вивчити розряди займенників.(Ст. 90-91 – таблиця).Записати 2 складних речення із займенниками, підкреслити всі члени речення(речення добираємо самостійно). Над займенниками надписати відмінок.
09.04.
Правопис займенників. Вивчити таблицю  «Правопис займенників» (ст.91-92) Створити словниковий диктант із 20 займенників, що пишуться разом, окремо чи через дефіс, записати. Виконати тести з теми «Займенник».

10.04.
Числівник як частина мови. Ст.81 правила – вивчити. Таблиці «Розряди числівників за значенням і граматичними розрядами» та «Розряди числівників за будовою» - вивчити. Записати по 5 простих, складних і складених числівників. Визначити письмово розряд за значенням ( власне кількісний, дробовий, збірний, неозначено-кількісний чи порядковий) числівників: сім, три  пятих, четвертий, троє, кільканадцять, півтора. Вирішити лінгвістичну задачу: де записано числівник (мало книжок чи мало знати)?
13.04.
Синтаксична роль числівника. Відмінювання числівників один, одна, одне, одні, два, обоє ,обидва, обидві, три, чотири , багато, кілька. Записати 2 складних речення із числівниками, підкреслити всі члени речення (речення добираємо самостійно). Розглянути за таблицями відмінювання названих числівників  - ст.81-82. Письмово провідмінювати числівники обидві , одна, чотири, багато, кілька.
15.04.
Відмінювання числівників від 5 до 20, 30, кільканадцять, збірних числівників та числівників від 50 до 80. Розглянути таблиці та правила на ст. 82-83  про відмінювання числівників. Письмово провідмінювати числівники кільканадцять, 54, 78, одинадцятеро.
16.04.
Відмінювання числівників 40,90,100 та числівників від 200 до 900, нуль, тисяча, мільйон, мільярд. Розглянути таблиці на ст. 83. Письмово провідмінювати числівники 247, 968, 1141. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! У кількісних складених числівниках відмінюється кожне слово!
17.04.
Відмінювання дробових, порядкових числівників. Узгодження числівника з іменником. Позначення часу. Опрацювати правила на ст.83-85. Виконати тестові завдання з теми «Числівник».
22.04.
Контрольна робота. «Морфологія» Виконати тести письмово в зошиті.
1. Граматична помилка є в рядку:
А Мій протеже
Б Мій путь
В Цікаве інтервю
Г Мій шимпанзе
2.Лише форму однини мають обидва іменники:
А Колосся, двері
Б Шкарпетки, злість
В Плетиво, заздрощі
Г Кохання, цукор
3.До жодної з відмін не належить іменник у рядку:
А Перспектива
Б Інструкція
В Пенсне
Г Кукурудза
4.Закінчення  -а(-я) у формі родового відмінка мають усі іменники  в рядку:
А Гайсин, відсоток
Б Крим, Дністер
В Материк, Буг
Г  Помідор, Кавказ
 5. До відносних належать усі прикметники варіанта:
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий
 6. Літеру е треба писати на місці пропуску в слові
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В реч..вий
Г оранж..вий
Д дощ..вий
7.  За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А куля, ґрунт
Б плащ, груша
В пісок, вишня
Г сіль, галузь
8. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А вужчий, більш тепліший, триваліший
Б ласкавіший, порожніший, активніший
В менш яскравий, скромніший, презліший
Г самий короткий, смачніший, легший
Д рідніший, багатший, більш сміливий
9. Усі слова є числівниками в рядку:
 А п'ятнадцять, двадцятеро, триста, нуль
 Б трійка, двісті, удруге, другий
 В три,  двадцятка, по-друге, обидва
 Г тричі, по-третє, шестеро, нуль цілих, чотири десятих
10.Помилку  у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку:
А на восьмистах, п’ятьмастами, на трьохстах
Б
 із сорока восьми, сімдесятьма, двох тисячах восьмистах
В
 трьома, з чотириста сімдесяти восьми, п’ятидесяти
Г
 сімдесяти дев’яти, дев’ятьмастами, п’ятисот шістдесяти трьох
Д
 на трьохстах сорока п’ятьох, чотирма, сімома, двохсот вісімдесятьох двох
11. Визначте рядок, у якому всі числівники не відмінюються: А половина, дев’яносто, троє
Б третина, сорок, перший
В чверть, двоє, шість
Г півтора, півтори, півтораста
12.Помилку у вживанні збірних числівників допущено в рядку А А п’ятеро учнів, шестеро кошенят
Б двоє санчат, семеро штанів
В семеро книжок, троє дівчат
Г одинадцятеро страусів, двадцятеро жирафів
Д п’ятеро орлів, семеро горобців

Сфотографувати, прислати на моє імя в Телеграм.


23.04.
Дієслово як частина мови. Форми дієслова. Безособові дієслова. Вивчити правила і таблицю на ст. 97.(Таблиця «Форми дієслова»).Записати по 5 прикладів на кожну форму дієслова. Дібрати і записати приклади речень, у яких дієслово  виконує різну синтаксичну роль: підмета, присудка, додатка, означення, обставини. Розібрати речення за членами.
 24.04.
Поділ дієслів на відміни. Вид дієслова. Час і спосіб дієслова. Опрацювати таблиці «Вид дієслова», «Спосіб і час дієслова», «Дієвідміни дієслів» . Записати у зошит по 5 прикладів дієслів  недоконаного, доконаного виду, дійсного, умовного та наказового способів, теперішнього, минулого і майбутнього часу; дієслів , що належать до І дієвідміни і до ІІ дієвідміни. Провідмінювати дієслова  відповісти, сміятися, бачити. Виділити закінчення.

Дата
Тема та завдання
27.04.
Контрольний твір- роздум  на суспільно-політичну тему в публіцистичному стилі. Написати твір на тему: «Яким я бачу майбутнє своєї держави».
Не забуваємо про те, що твір-роздум має своєрідну будову.
Теза, що починається словами «На мою думку…» або «Я вважаю…»
Аргумент « По-перше…»
Приклад
Аргумент « По-друге…»
Приклад
Висновок «Отже…»
29.04.
Уживання форм одного способу дієслова у значенні іншого. Чергування приголосних в особових формах дієслів. Опрацювати матеріал підручника на ст. 99 (про творення форм наказового способу дієслів та уживання форм одного способу дієслова у значенні іншого. Визначити, який спосіб дієслова вживається у значенні іншого. Наприклад : Чи не продали б ви, чоловіче, тієї  ялинки? Умовний спосіб продали б ужито в значенні наказового. Вирушити негайно! Чи не приніс би ти мені підручника з біології? Ви читаєте, а я тим часом перевірю диктант. Розглянути таблицю «Чергування приголосних за дієвідмінювання». Поставити дієслова у І особі однини, підкреслити звуки, що чергуються: лазити, носити, мазати, ходити, ловити, їздити, скакати, котити, косити, простити.
30.04.
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання. Опрацювати таблиці на ст. 102.Визначити, які спільні ознаки дієприкметник має з дієсловом і прикметником. 1 завдання: Виписати із поданих слів дієприкметники: зеленіючий, зробити, виконавши, потемнілий, прополений, сірий, палаючий, наказавши. 2 завдання: Розподілити дієприкметники у три колонки: а)  активні дієприкметники теперішнього часу, б) активні дієприкметники минулого часу, в)пасивні дієприкметники. Виділити суфікси: сяючий, обмежений, прокипілий, посвітлілий, мелений, співаючий, поораний, палаючий. здрібнілий, темніючий.
04.05.
Відмінювання дієприкметників. Безособові форми на –но, -то. Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 103. Провідмінювати письмово дієприкметники палаючий, посивілий, скошений, виділити закінчення. Утворити безособові форми на –но, -то від дієприкметників  сказаний, написаний, визначений. Скласти з ними речення, розібрати за членами. Зробити висновок (письмово), у яких реченнях вживаються безособові форми: односкладних чи двоскладних?
06.05.
Дієприкметниковий зворот. Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 103 про дієприкметниковий зворот. Записати речення, поставити розділові знаки(якщо потрібно). Підкреслити дієприкметникові звороти хвилястою лінією, означуване слово виділити квадратом. Укрита садками балка ховалась у старому липовому лісі. Через вікно зазирнув клапоть неба присипаний срібним пилом. Квітки омиті росами розтулюють повіки. Чи в усіх реченнях дієприкметниковий зворот треба виділяти комами? Написати, коли дієприкметниковий зворот не виділяється комами. Виконати тести 46- 63 у зошиті. (Наприклад:46 – В Десь, колись, в якійсь країні проживав поет нещасний.
07.05.
Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Опрацювати таблиці на ст. 103-104. Звернути увагу, як творяться дієприслівники недоконаного виду (суфікси –учи, -ючи, -ачи, -ячи ) та  доконаного (суфікси –ши, -вши). Визначити, які ознаки дієприслівник має  від прислівника. Утворити дієприслівники недоконаного виду від слів клеїти, боротися, ловити, стелити, стояти, плакати, сипати, лежати. Виділити суфікси. Виконати тести 71-78 у зошиті.
08.05.
Дієприслівниковий зворот і одиничний дієприслівник. Опрацювати теоретичний матеріал на ст.104-105. Поставити розділові знаки у реченнях. Сонце примкнувши вії уже спускалося на землю. Безлюдна вуличка дрімала мигаючи вогниками. Підкреслити всі члени речення. Дати відповідь на питання: Чи завжди дієприслівниковий зворот виділяється комами? Чому у реченні  (Могутні дуби стоять замислившись) дієприслівник  не виділяється комою, а в реченні (Мене там мати повивала і, повиваючи, співала) одиничний дієприслівник виділяється комою? Відповіді даємо письмово. Виконати тести 79-83 у зошиті.

Дата
 Тема та завдання
13.05.
Прислівник як частина мови .Розряди прислівників за значенням. Розглянути правила і таблицю  на ст.122.Виконати завдання. Із поданих слів виписати прислівники, визначити їх розряд: коли-небудь, абияк, будь-який, казна-що, ймовірно, невже, десь-не-десь, абиде, останнє, широко, економно, навіть, ввечері, поміж, ось, анізвідки, нікотрий, сила-силенна, тільки, заради, істотно, задля, мало-помалу, мовби, як-небудь. Виконати тести 1-6.
14.05.
Ступені порівняння прислівників. Правопис прислівників. Розглянути правила і таблиці на ст. 123-124. Виконати завдання: записати прислівники, знявши риску:
з/середини, у/трьох, де/далі, по/дитячому, уві/сні, спід/лоба, по/перше, на/швидкуруч, зроду/віку, ані/трохи, сама/самотою, вряди/годи, право/руч, кінець/кінцем, без/упину раз/у/раз, за/панібрата, од/віку, до/побачення, на/добраніч, в/цілому, у/четверо, перед/усім,з/надвору, в/основному, як/найбільше, по/латині,по/ трохи.
15.05.
Ступені порівняння прислівників. Правопис прислівників. Розглянути правила і таблиці на ст. 123-124. Утворити ступені порівняння від прислівників весело, гарно, яскраво. Виконати тести 7-30.
18.05.
Службові частини мови. Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук. Розглянути правила і таблиці на ст. 131- 137. Виконати завдання: зясувати , до якої частини мови належить кожне слово (письмово):
Або, собі, зате, попід ,отож, але ,крізь, не, еге, так що, після, однак, тільки, із-над, дарма що, для.
20.05.
Службові частини мови. Прийменник. Уважно розглянути правила і таблиці, що стосуються теми «Прийменник».  Виконати тести 1-15. Визначити, до якої групи за будовою належить кожен із прийменників: навпроти, із-за, біля, між, понад, згідно з. З двома останніми скласти речення.
21.05.
Службові частини мови.  Сполучник.  Уважно розглянути правила і таблиці, що стосуються теми «Сполучник». Скласти речення із сполучниками тому що, ні…ні, але. Охарактеризувати сполучники за  значенням ,будовою та вживанням. Наприклад, сполучник а  - сурядний, протиставний, простий, одиничний.
22.05.
Службові частини мови. Частка. Вигук. Уважно розглянути правила і таблиці, що стосуються тем Частка», «Вигук».  Виконати тести 16-30.
25.05.
Контрольна робота. «Морфологія». Виконати письмово тестові завдання.
1. Неозначена форма, безособові форми на –но, -то та дієприслівник
А змінні
Б незмінні
2.Із вставленими буквами  -е, -є пишуться усі дієслова в рядку:
А ліку..ш, порівня..те, ман..те
Б заклика..те, промовля..ш, поміча..мо
В прихова..те, звелич..ш, познайом..шся
3. До другої дієвідміни належать усі дієслова в рядку:
А вірити терпіти гоїти
Б мчати стояти шити
В іти чути сидіти
4. У реченні  А вже сьогодні картина нарешті намальована дієприкметник виконує синтаксичну  роль
А підмета
Б присудка
В означення
Г додатка
5.У котрому реченні дієприкметниковий зворот треба відокремлювати комами (розділові знаки пропущено):
А Підхоплена хвилями шлюпка вилетіла в море
Б Море мовчало зовсім приспане ласкою ночі
В Окутані садками та левадами біленькі садки розбіглись по пагорбку
6. Установіть відповідність:
1) замерзлий        А минулий час, пасивний стан
2) згасаючий        Б минулий час, активний стан
3) вкритий            В теперішній час, активний стан
4) загублений       Г доконаний вид, пасивний стан
7.  Дієприслівники недоконаного виду утворюються за допомогою суфіксів:
А -анн, -янн;                  В -учи, -ючи;
Б -ши, -вши;                  Г -ач, -яч.
8.  Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні (розділові знаки опущено):
А Жевріючи поволі розгорталась над обрієм лимонна смужка ранкової зорі.
Б А сонце заховавшись потім зійшло. (Б. Олійник)
В Ходили між рядами пригинаючись. (О. Гончар )
Г Антін заснув не погасивши світла. (М. Коцюбинський)
9.  Познач речення з дієприслівниковим зворотом.
А Він стояв на городі, врісши по коліна в землю. (Б. Харчун)
Б  Батько хотів усміхнутися, ворухнув губами, але раптом спохмурнів.
В Утомлені довгим переходом, подорожні влаштували привал.
Г Ясна річ, довгий і спокійний відпочинок дозволив повністю відновити сили.
10. Речення, у якому записане через риску сполучення слів треба писати окремо:
А З/попід стріхи вилітали горобці
Б Що/до цієї теми я вважаю за потрібне висловитися
В На/передодні Різдва випало чимало снігу
Г Уві/ сні примарилась якась надзвичайна тварина
11. Установіть відповідність між  сполучником і групою за значенням:
1) хоч                     А причини
2) якби                 Б мети
3) щоб                   В умови
4) так що              Г допусту
                              Д наслідку
12. Відредагувати речення:
- Дякую вас за інформацію.
- В якій годині ми зустрічаємось?
- Це самий вигідний контракт.
У зошити обовязково записувати  дату та тему уроку!